PULANG KE SANGKAR

21 November 2010  at 10:35 PM
Assalamualaikum...

Terima kasihlah aku ucapkan kepada sesiapa yang sudi singgah dalam blog aku yang tak seberapani. sekadar tontonan umum dan untuk dikongsi bersama-sama. masa raya korban yang telah disambut oleh seluruh umat islam baru-barui aku sempatla pulang ke kampung. alhamdulillah setinggi kesyukuran kepada ALLAH S.W.T. yang telah memberi aku peluang dan kesempanan yang amat bermakna ini. dikesempatan itu sempatla aku ambik beberapa gambar dikawasan bendang kat belakang umah aku. ini untuk tatapan semualah, sebelumni kita tau makan je nasi tu kan. tak tahupun dari mana nasi tu. inilah asalnya dari pokok padi jadilah beras, dari beras jadilah nasik. pada sapa-sapa yang belum pernak tengok pokok padi inilah rupanya. tapi yang ni masih kecik lagi. kehijauan sawah padini amatlah menenangkan, kalau tak percaya jomla datang kampung aku, gerenti beres...


KEINDAHAN SAWAH PADI KAT KAMPUNGKU...
















No comments: